Lipcowe nowości Rebela

fot. Rebel
Pudełko z Faunąfot. Rebel

Dwa dodruki, dwie premiery i druga edycja znanej już planszówkowiczom gry – to wszystko przygotowało wydawnictwo Rebel na nadchodzący miesiąc.

Fauna (druga edycja) to wyjątkowa gra rodzinna – zadaniem graczy jest zgadywanie, jaką wagę/długość mają różne egzotyczne zwierzęta oraz jakie obszary zamieszkują. W pudełku znajdują się duże karty z ilustracjami 360 ssaków, ptaków, gadów i płazów, duża kolorowa plansza z mapą świata, znaczniki graczy oraz broszurka krótko opisująca wszystkie występujące w grze zwierzaki. Więcej o Faunie dowiecie się stąd.

fot. Rebel

Lipiec zapowiada się na miesiąc podróży. Tym razem na niebezpieczne wody przeniesiemy się wraz z Piratami 7 mórz. To innowacyjna, szybka gra planszowa, w której każdy gracz zostaje kapitanem pirackiej floty, a jego zamiarem, jak to u piratów bywa, będzie wzbogacenie się niskim kosztem i nakładem pracy: wyrwanie towaru z ładowni kupieckich karawel. Bardzo ciekawie w tej grze przeprowadzane są walki na morzu. Każdy statek gracza jest bowiem reprezentowany przez sześciościenną kostkę. Gdy napadamy na karawanę, kości wrzucane są do metalowego wieczka od pudełka z mapą akwenu morskiego, a następnie rozpatrujemy walki na bazie odległości pomiędzy statkami. Dodatkowych informacji o Piratach 7 mórz szukajcie tutaj.

fot. Rebel

Przesunięciu uległa premiera innowacyjnej gry kościanej Kowale losu, ale można ją już kupić tutaj. Aby wygrać w Kowalach losu, będziemy musieli zebrać więcej punktów chwały od pozostałych graczy. Punkty otrzymujemy za dokonywanie heroicznych czynów. Dzięki kościom zgromadzimy złoto czy odłamki i dokonamy takich rzeczy, że powstaną na ten temat legendy. Jednak pierwotna postać kości to za mało, by osiągnąć zwycięstwo. Będziemy musieli je przekuwać i zatroszczyć się o własne szczęście w trakcie gry, jeśli mamy zostać nowymi półbogami.

fot. Rebel

Do sprzedaży wraca także bardzo popularna dwuosobowa gra Drako. Jeden z graczy kieruje zespołem trzech krasnoludów, których celem jest pokonanie smoka. Musi tego dokonać w określonym czasie, zanim wyczerpie się talia jego kart – wtedy wygrywa grę. Każdy krasnolud posiada swoje charakterystyczne umiejętności, których odpowiednie wykorzystanie jest kluczem do sukcesu. Drugi z graczy kieruje smokiem – jego celem jest przeżycie lub pokonanie krasnoludów. Gdy talia kart przeciwnika wyczerpie się, smok odlatuje, a kierujący nim gracz zostaje zwycięzcą. Wygrywa także, jeżeli uda mu się pokonać wszystkich krasnoludów (co jednak zdarza się niesłychanie rzadko, ponieważ smok jest osłabiony i uwięziony na niewielkim obszarze). Tutaj dowiecie się więcej i kupicie własny egzemplarz Drako.

fot. Rebel

Ponadto w ofercie wydawnictwa Rebel znów pojawiła się Maskarada - gra blefu i dedukcji, bazującą na różnych rolach postaci, w którą grać można w gronie nawet 13 osób. Naszym celem jest zdobycie 13 monet poprzez sprytne wykorzystanie umiejętności postaci. Podczas gry postacie posiadane przez graczy są zakryte. Używając akcji można się nimi wymieniać, podglądać je albo próbować podszyć się pod jakąś postać, co pozwoli nam wykonać jej akcję. Ale musimy być ostrożni, jeśli ogłosimy się królem (niekoniecznie nim będąc). Inny gracz bądź kilku innych graczy także może powiedzieć „To ja jestem królem!”. Gdy taki konflikt nastąpi, wszyscy biorący w nim udział muszą odsłonić swoje karty i tylko ten, który rzeczywiście jest królem (o ile jest taki!), otrzymuje jego przywileje, reszta musi ponieść karę. By kupić Maskaradę lub dowiedzieć się więcej, kliknijcie tutaj.

Nadesłano: wydawnictwo.rebel.pl




Komentarze